Katowice Service Jam 2016

service-jam2016_lutyCo to jest Global Service Jam?

W 2016 roku, w dniach od 26 do 28 lutego, ponad 100 miast na całym świecie będzie gospodarzem szóstych spotkań w ramach Global Service Jam.

W Katowicach uczestnicy spotkają się na Uniwersytecie Ekonomicznym i będą angażować się w zespołową pracę nad wyzwaniami, żeby wymyślić innowacyjne rozwiązania. W trakcie spotkań zachęca się do eksperymentowania i kreatywnego myślenia. Uczestnicy spotykają się bez własnego zespołu, bez pomysłu na rozwiązanie i poznają temat, który jest motywem przewodnim w projektowaniu nowego świata

Wydarzenia w ramach Global Service Jam organizowane są na arenie międzynarodowej w ten sam weekend. Wszystkie mają ten sam wyjściowy temat i lokalne wyniki prac są publikowane na centralnej platformie. Zespoły te będą miały 48 godzin, aby zgłębić obszar problemowy, znaleźć pomysły, stworzyć i przetestować prototypy oraz zaprezentować swoje projekty.

GSJ

Co się wydarzy w weekend?

Uczestnicy z rożnych środowisk utworzą interdyscyplinarne zespoły do pracy nad rozwiązaniami na postawione wyzwanie. Będą one mogły tworzyć produkty, usługi, oprogramowanie, kampanie…

Moderatorzy pomogą zespołom osiągnąć swoje cele i przeobrazić ich zbiorowe wyobrażenia o rozwiązaniu w rzeczywistość.  Wyznaczane będą kolejne zadania, które pomogą zespołom w przejściu przez proces zgodny z metodyką Design Thinking.

Kto będzie uczestniczyć?

Każdy jest mile widziany – projektanci usług, architekci, doktoranci, nauczyciele i naukowcy, ludzie biznesu, artyści, studenci, matki… Każdy może dołączyć do tego wydarzenia – uważamy, że im większa różnorodność, tym bardziej interesujące wyniki.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Planujemy zakwalifikować do uczestnictwa ok. 35 osób. Zgłoszenia można było nadsyłać do niedzieli 21 lutego 2016 r. do godziny 19.00.

 

Jakie korzyści zyskają uczestnicy?

W ciągu zaledwie 48 godzin zróżnicowane grono przyjaciół, jak i nieznajomych, będziecie miało okazję zaprojektować nową usługę i przedstawić ją reszcie świata. Podczas Katowice Service Jam 2016 uczestnicy wypróbują metody kreatywnej pracy skupiając się na potrzebach przyszłych klientów i odbiorców, wypracują prototypy rozwiązań i poznają świetnych ludzi. Biorąc udział w wydarzeniu:

  • Dowiesz się więcej o podejściu do projektowania usług opartym na rozwiązywaniu konkretnych problemów.
  • Zdobędziesz ogromny ładunek nowych pomysłów i metod pracy.
  • Poznasz wielu fajnych ludzi z różnym doświadczeniem.
  • Twoja praca i pomysły zostaną przeanalizowane przez kolegów i przedstawione światu, w którym mogą być dostrzeżone przez potencjalnych klientów, pracodawców lub osoby, które mogłyby je wdrożyć.
  • Będziesz miał okazję zaprojektować coś, co może stać się prawdziwym biznesem.
  • Na pewno będziesz się świetnie bawić.

Kto organizuje to wydarzenie w Katowicach?

Katowice Service Jam 2016 organizuje Fundacja na rzecz Inteligentnego Rozwoju wraz z Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach, Centrum Innowacji i Transferu Technologii Politechniki Śląskiej oraz SPIN-US Sp. z o. o. (spółka celowa do komercjalizacji wiedzy Uniwersytetu Śląskiego).

 

Organizatorzy 2

Jakie zasady dotyczą uczestników?

Współpracuj z nowymi ludźmi

Nie przychodź na Katowice Service Jam 2016 ze swoim zespołem. W pierwszym dniu utworzycie zespoły, które będą grupowo pracować nad pomysłami i prototypami. Będziesz mieć okazję do współpracy z nowo poznanymi ludźmi.

Bądź na czas

Prosimy o punktualne przybycie w każdym dniu Katowice Service Jam 2016. Mamy dużo do zrobienia i tylko 48 godzin, żeby zmienić świat. Trzymanie się harmonogramu pozwoli nam na osiągnięcie celu.

  • piątek (26.02) 17.00-19.30
  • sobota (27.02) 9.30-17.00
  • niedziela (28.02) 9.30-17.00

Miejsce: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, ul. Bogucicka 14a

Użyj własnych narzędzi

Jeśli uważasz, że w którymś dniu będzie potrzebny komputer, specjalne oprogramowanie lub inne narzędzia, których my nie posiadamy, to śmiało możesz je przynieść.

Zapisz się: u nas i na Planet Jam

Żeby wziąć udział w wydarzeniu, musisz się zarejestrować i zakwalifikować (otrzymasz e-mail z wynikiem rekrutacji).

Ponadto wszyscy uczestnicy muszą zarejestrować się na stronie Planet Jam i dodać siebie, swoją drużynę i wasz projekt do bazy danych projektu – będzie to można zrobić w trakcie wydarzenia.

Bądź z nami w kontakcie

Przed samym Katowice Service Jam 2016 możesz przesyłać nam swoje uwagi lub pomysły organizacyjne. Zachęcamy do aktywności w dyskusjach na stronie wydarzenia na portalu Facebook.

Kontakt

e-mail: ksj@fundacjair.pl

Telefon: +48 607 322 984 (Łukasz) lub +48 603 216 580 (Mateusz)

Jams don’t make innovations—they make innovators 🙂

Oczywiście spotkania te mogą prowadzić do innowacji… ale to nie jest główny cel.

Global Service Jam to okazja do nawiązywania znajomości, uczenia się i osobistych inspiracji. Warto się w nią włączyć!

Czym jest metodyka Design Thinking, która zostanie zastosowana?

Design Thinking to proces, który łączy w sobie kreatywność i innowacyjność, skupiając się na potrzebach przyszłych użytkowników. Powstaje w ten sposób praktyczne rozwiązanie, które jest atrakcyjne, bo skoncentrowane na człowieku. Sam proces Design Thinking porządkuje w kolejnych krokach narzędzia, które można wykorzystać do stworzenia innowacyjnych usług. Kroki te to: określ, definiuj, kreuj, prototypuj, testuj, wdrażaj.

Proces dT

Katowice Service Jam 2015

W dniach 27 lutego – 1 marca 2015 po raz pierwszy w województwie śląskim został zorganizowany Service Jam. W Katowicach nad wyzwaniami pracowało 20 osób w 4 zespołach. Uczestnicy sami zdecydowali, które pomysły i w jaki sposób chcieli uszczegółowić. Poprzedzili to badaniami w terenie i obserwacją przyszłych odbiorców. Podczas weekendu można było poznać narzędzia kreatywnej pracy, które zostały wykorzystane do przygotowania rozwiązań. W ten sposób powstały cztery prototypy usług:

  • Move To Smell – dodanie nowej zaskakującej funkcji do już istniejących przestrzeni w centrach miast;
  • The Waste – An Unexpected Journey – zmiana postaw odnośnie recyclingu;
  • Click&roll – pomoc w poruszaniu się osób niepełnosprawnych w przestrzeni publicznej;
  • Happy Buildday – niestandardowe doświadczanie przez mieszkańców ich codziennych czynności takich jak chodzenie z domu do pracy.

2

Zasady dotyczące własności intelektualnej

Wszystkie wyniki są własnością danego zespołu projektowego.

Wszystkie usługi, idee, kod i koncepcje wykonane podczas Global Service Jam są własnością członków zespołu, który je rozwinął (nie lokalnych lub globalnych organizatorów wydarzenia). Obejmuje to wszystkie aspekty własności intelektualnej, takie jak patenty, znaki towarowe, wzory i prawo autorskie. Zespół projektowy może się swobodnie rozwijać swoje pomysły po wydarzeniu, ale wyniki samego Jam muszą być otwarte, jak opisano poniżej.

Wszystkie wyniki muszą być publikowane i archiwizowane na stronie Global Service Jam na licencji Creative Commons. Wszyscy uczestnicy Global Service Jam zgadzają się, że dokumentacja ich usług będzie archiwizowana na stronie Global Service Jam w formie, która została przedłożona pod koniec wydarzenia. Uczestnicy mogą poprosić o aktualizację zamieszczonych dokumentów z podaniem informacji o wersji. Wszystkie prace zostaną udostępnione na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 .

Global Service Jam zabrania używania wstępnie przygotowanych treści (w tym projektów graficznych, procesów, modeli, audio, kodu programu, itd.), o ile nie były publicznie dostępne co najmniej miesiąc przed Service Jam. Należy również upewnić się, że jeśli używasz gotowych treści, musisz robić to na odpowiedniej licencji (CC lub licencji publicznej).

Materiały te mogą być wykorzystywane do demonstracji – wszystkie materiały wykonane w Global Service Jam mogą być wykorzystywane do pokazów i wykładów na konferencjach, szkoleniach czy spotkaniach branżowych ze wskazaniem organizatorów – Global Service Jam i Work Play Experience.